Fantasztikus robotok pályázat

Az NTP-MTTD-18-0123 azonosítójú Fantasztikus robotok pályázat megvalósításának részeként március 28-án, 29-én a tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó 2 napos tanulmányi úton vettünk részt a pályázatba bevont robotika szakköröseinkkel.

Pécsről vonattal és vonatpótló autóbusszal Győrbe utaztunk, ahol először a Mobilis Természettudományos Élményközpontban jártunk. Az interaktív kiállító térben a szélcsatornától a tükörlabirintuson át az áramvonalas karosszériáig közel 70 kipróbálható, játékra ösztönző kiállítási eszközt tudtunk kipróbálni. Itt még egy látványos kísérleti bemutatón is részt vettünk. Majd egy kitartó sétával megérkeztünk a Famulus Kollégiumba, ahol elfoglaltuk szállásunkat. Egy finom vacsora elfogyasztása után esti városnézésre indultunk. A várost pompás esti fényeiben is megismerhettük. Másnap a reggeli elfogyasztása után egy bérelt kisbusszal az Audi Hungaria Látogatói Központba gyárlátogatásra indultunk. Ennek során megtekintettük az autógyártás egyes mozzanatait, valamint bepillantást nyerhettünk a motorgyártás rejtelmeibe. A gyár területén rengeteg már elkészült vadonatúj autót is láttunk, és egy kiállított darab mellett fényképezkedhettünk. Robotika szakköröseink a gyárlátogatás során olyan fegyelmezetten viselkedtek, hogy a helyi kísérőnk, aki a gyárlátogatást vezette, távozásunkkor nagyon megdicsérte a csoportot.
Ezután újra vonatra, buszra, majd ismét vonatra szálltunk, hogy estére Pécsre érkezzünk, ahol már vártak ránk a gyerekek szülei.
A program szervezője, a projekt vezetője: Hoffmanné Folcz Ágnes.